lørdag 15. desember 2007

Mangerfolkehøyskole

For noen uker siden hadde jeg en historieprøve. Dette klasserommet vi satt i hadde vinduer ut mot den innendørse hallen, flyhallen, som den heter på elevmunne. Men åpenbare er vinduene ikke, så til enhver tid lukter det svette, CO2 og tett luft der. I flyhallen, der holdes det konserter i ny oh ne, etter at noen har bryddet bort stolene.

Da jeg skulle til å begynne på den fjerde siden, hørte jeg noen lyder i det fjerne, en blåser? Er det noen som spiller? spurte jeg, og gikk bort til vinduet (det var ikke midt under prøven, heldigvis, folk var få). Der nede så jeg kun messinginstrumenter, det vellet en glede opp i meg, så jeg antok at det var et brassband. Jeg fikk rett også, for jeg kjente igjen fra brassen der, men så kjente jeg igjen en til (voi, voi, voi!).
 Vi hadde fått besøk av Manger folkehøyskole. ooooOOOooOO (jeg følte meg viktig, tenk å bli utpekt,,,,det er ganske langt til Manger. ligger vel om Bergen etsteds.)

Jeg har tenkt meg til folkehøyskole om to år, men dit vet jeg at jeg ikke skal, for storband er tingen, og så liker jeg saksofoner, som brassmennesker synes å avsky. (og visse storbandmennsker også)

Nå er jeg helt glad for at jeg har valgt det studiespesialiserende programområdet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skriv i vei!