onsdag 12. mars 2008

Kaizerskonsert til fredag!

Til fredag skal jeg endelig få høre dette bandet i aksjon!!!! Forrige gang de var på mine kanter var høsten 2005, og jeg husker at jeg den kvelden hadde tenkt å luske meg bort til luftslottet (konsertlokale for studenter) for å lytte gjennom veggen. Billetter ble kjøpt for over en måned siden, men ørepropper mangler fremdeles.

Denne konserten er en del av Maskineri tour, som det så fint heter, og de slapp sitte fjerde album, "Maskineri" på alle hjerters dag, den 14. februar. Man kunne også høre albumet i sin helhet på myspace-siden deres, og alle avisene skrev om hvordan de hadde brutt tradisjonen og gjort plateselskapet sitt sint, men om det stemte, er det uansett ikke mulig lenger. Dessuten ble denne plata gitt ut på et lite selskap. Jeg bestemte meg for å ikke lytte, og har heller ikke kjøpt plata. Da blir det jomfrulytting som med alle de andre konsertene jeg har bivånet i år. Det blir en annen opplevelse når man ikke vet hva som kommer, men om musikken er bra spiller det ingen rolle...

Merkelig nok så gleder jeg meg ikke. Jeg gikk rundt og gledet meg i november. Hva som er flott er at det ikke er aldergrense for å komme inn! Det er alkoholservering likevel, men mindreårige blir utstyrt med en annen farge på konsertbåndet som alle får utlevert.

"Se, jeg er mindreårig! *vifte med håndleddet*"

Hvis de hverken spiller Ompa til du dør, Kontroll på kontinentet eller Resistansen, blir jeg sur..det er de sangene som er mest moro å synge med på!. Men, nå har jeg tatt en titt på setlistene for Maskineri tour og de har spilt OTDD på alle konsertene. Trygt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skriv i vei!