onsdag 19. mars 2008

En tur i bokhandelen

Siden det er mammutslag, dvs. ok priser. Men..men, bøker er jo bra!

Når jeg leser blogger, er det så slitsomt å måtte plukke ut alt man vil lese. Vil helst lese alt på en gang også, det er så trådt å holde oversikten...Istedenfor å bare lese noe fra perm til perm, som i en bok.

Det slo meg at bøker egentlig er noe fint. Bøker er en avslappet og samlet form for blogg (på samme måten som at en platespiller er som en mp3-spiller, bare at man slipper å ha den i ørene), for man behøver hverken internetttilgang, el. strøm (om dagen), eller å stadig frette den for nye innlegg. Alt står ferdig skrevet fra b til q, og man kan slå det opp når man vil. Og så blir man ikke blir like sliten i øynene av å lese intenst.

Men jeg har holdninga at det er kun faglitteratur jeg gidder å strø penger over, romaner kan lånes på bibliotektet..

En annen type litteratur jeg har fått sansen for, er REN FORSKNING. Da jeg for noen år siden trålet nettet etter fakta om engelsk i norsk og sånn, lå det alltid ordfagre doktoravhandlniger og sånt fra universistenene blant trfeffene. Tenk, de offentliggjør all mulig forskning for alle! Kjempebra! Man kunne tilogmed finne forskning om jenters rolle i rock og jazz...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skriv i vei!