onsdag 27. mai 2009

Irritasjon over strenge eksamensregler

Du kan tro man blir irritert.

I år kunne tredjeklassingene komme opp i nynorsk som trekkfag, istedenfor et av de tre-fire studieretningsfagene man ellers hadde fått.
Så jeg hadde nynorskeksamen.
Norskeksamen.
Ferdig to timer før fristen, og skulle ned til pcen med minnepennen for å skrive ut. Ånei, formateringa tålte ikke overgangen fra linux til XP! Så jeg måtte ordne med avsnitt og greier, og jøss, der var det en fæl setning, og en skrivefeil::ops, så fikser jeg på det..
OG SÅ sier vakta at NEI, DU FÅR iKKE LOV TIL å SKRIVE MER.
HVORFOR DET, spør jeg
DET ER JUKS, sier hun.

Og jeg forstår ingen ting!! Hva er problemet med å fiksa på et par skrivefeil og setninger når tiden ikkke er gått ut en gang!!

Og jeg blir sint i grunn fordi jeg jammen forstår hvorfor: når man går ned, så skal man være ferdig med alle skrivefeilene, men...jeg hadde jo så mye tid igjen...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skriv i vei!