mandag 28. april 2008

Blodige munnstykker

Jeg har byttet navn, og det var for en stund siden. Navnebytte for blogger er sikkert ikke så lurt om man har holdt på en stund, men siden jeg har beholdt fargeopplegget og stil, gjør det sikkert ikke så mye.

Bloggen min har skiftet navn fra Blodige munnstykker til Parantessyndromet (med hakeparantes rundt), siden jeg er glad i paranteser, noe som muligens tyder på manglende evne til å binde sammen setninger. Blodige munnstykker spilte på at man presser instrumentet (et messingblåseinstrument, typisk en trompet) så hardt mot munnen at leppene blør. Siden det er flere munnstykker innebærer det at det er blitt gjort flere ganger. Navnet fremkalte ganske mange reaksjoner hos folk som så over skulderen på meg, jo, det er litt ekkelt et navn. Vet ikke om folk vet hva et munnstykke er.

Litt av inspirasjonen til navnet fikk jeg da jeg leste to artikler om ulykker der blåseinstrumenter var innblandet, akkurat det man pleier å vitse om: En som ble myrdet av en tromboneslide og en trompetist som blåste så hardt at hodet sprakk.. Det er utrolig.

De sære hendelsene (jeg lurer fortsatt på om de er sanne, uansett er det gøy å lese) finnes her: Jazztrompetistside

2 kommentarer:

  1. Vet ikke hva som er verst av blodige munnstykker og skikkelig kornettleppe! ;)

    Det staves forresten parentes.

    Hilsen fransknerd :D

    SvarSlett
  2. Oisann. Det visste jeg jo egentlig, vet ikke hvorfor jeg ikke husket det. Det ser penere ut, også.

    SvarSlett

Skriv i vei!