onsdag 18. april 2012

Frivillig for Hovefestivalen 2012

Med rekordstor påmelding begynner sanden å renne ut for de mest lukrative jobbene på Hovefestivalen, som i år avholdes den 26 - 29. juni på Tromøya, Arendal, AUST-AGDER!

Musikkfestivalens headlinere i år er Rise against, The Shins, Snoop Dogg og OMG! - Skrillex, mens av norske artister spå programmet kan nevnes bl.a.  Lidolido, Spellemannsprisvinnerne Team me og Jonas Alaska, urørtvinneren Mikhael Paskalev og Sirkus Eliassen. Til sammen vil det være over 70 ulike artister og band som spiller i løpet av festivaldagene.

For at denne enorme fyllefesten skal fungere, trengs det masse billig og villig arbeidskraft - de frívillige frivíllige. I år er frivilligheten delt inn i fem hovedområder.  Som frivillig slave kan du velge å jobbe under selve festivalen, eller i forkant eller etterkant. Velger du å bidra mens den holder på, trenger du bare jobbe 24 timer, enten skift på 3x8 timer, eller 2x12 timer, ellers må du jobbe i 48 timer. Det kommer helt an på hvor mye av konsertene du vil ha med deg, eller om du heller vil være der og gjøre noe for menneskehopen.

Renovasjon av snus-skilt på Slottsfjell-festivalen

Før jeg går inn på hver enkelt jobb, vil jeg komme med en personlig anbefaling:


Det å jobbe med søppel - UNNSKYLD - MILJØ OG RENOVASJON, det må være en av de beste jobbene, HVIS du klarer å klatre over sperren og kommer over det at du må ta i eeeekkelt søppel. Du får bevege deg rundt omkring, og har mye daudtid og pauser. Nå har jeg plukket søppel så mange ganger at jeg ikke bryr meg, pluss at jeg pleier å vaske opp i vann jeg finner i bekken, så det gjør meg ikke noe om jeg blir litt ekkel på fingrene. Ja, du får hansker. Noen ganger er det gartnerhansker av tøy, slik at du blir ekkel uansett. Hvorfor det ikke gjør meg noe å plukke opp brukte kondomer? Jeg lar selvfølgelig være å slikke meg på hendene - hendene blir en slags tabusone, omtrent som den skitne sonen som menstruerende kvinner og deres sitteplasser er ifølge det gamle testamentet. MEN, nå har jeg aldri gjort noe annet på en festival, heller, enn å pelle boss. Kanskje det hadde vært fint å prøve noe nytt?

I neste innlegg i denne "serien" (yay, 1 - 2 - 3) vil jeg fortelle kanskje litt mer....nyansert? om alle de andre jobbene du kan ta som frivillig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skriv i vei!