søndag 14. februar 2010

Imaginarium kom likevel!

En munter overraskelse: Filmen The Imaginarium of Doctor Parnassus skal vises der jeg bor likevel. Jeg holder for dagen til på en liten palass kalt BØ med ca. 5000 innbyggere (i virkeligheten enda færre på selve "tett"stedet, under 3000), så det er bare de største og statsstøttede filmer som kan sjåast på den lille kinoen her. Jeg ville gjerne se den filmen, bl.a. fordi det av den avdøde Heath Ledger var med (var flink i Batman), men den kom aldri til Bø, den. Da lette jeg meg fram til en ekte piratkopi på internett med elendig bilde, lyd, og selvfølgelig ikke noe tekst. Altså gikk man glipp av store deler av manuset. Da Megavideo fortalte at jeg hadde overskredet tittegrensen for dagen, gav jeg opp. Så veldig greit at den tilslutt kom på kino her også! Med filmer virker det slik at filmrullene finnes i et visst antall, så hvis det er laget få filmruller for en film, vises den først på de store kinoene, før den avsluttes der og havner på de mindre kinoene i utkant-Norge. Mindre kino = kino der gjennomsnittelig dekningsgrad i salen er 0,8 %.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skriv i vei!