onsdag 28. juli 2010

Potetsalatkritikk

GRILL salat: purrelauk. Utmerket til kaviar, graut og tofu.
Det skal handle om en bortekjøpt, ikke hjemmelaget, potetsalat. Den var fullt spiselig, men ikke særlig god. Den var altfor fet, alt for klissete, med et altfor lavt potetinnhold. Med 54% poteter var neste ingrediens i lista vegetablisk olje; raps eller soya. Altså bestod nesten halvparten av produktet av umettede planteoljer. Planteoljer som er blitt renset, avluktifisert, avfarget osv, raffinerte og virkelig sunne greier. Derfor smakte det ikke noe særlig.

Da kom jeg til å tenke på dette: Er det lov å henge ut/kritisere produkter? Hvordan virker ytringsfriheten man har som blogger? Reklame, det er liksom greit, det. Jeg tenker da på historien om (ca.) et radioprogram som måtte betale erstatning til et firma etter å ha snakket stygt om brødene deres. Etter denne negative omtalen la de merke til at salget av denne typen brød sank. Eller kan jeg tenke, at som blogger bryr jeg meg ikke, det er bare private tekster uansett? Hvem har svar på disse spørsmålene?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skriv i vei!