lørdag 5. mars 2011

Ny drakt, eller ny blogg?

Du ser det du ser. Bloggen med et navn som jeg igjen mistrives med, er ikledd ny drakt, eller ny utforming. Template heter det på engelsk, og jeg er fornøyd med at det ikke ble oversatt til templat. Templat høres ut som et hellig rite som finner sted i et tempel: Ofring av noe halvdødt, blodig, noe.

Uansett: jeg var lei av den gamle drakten: hjemmesnekret og hullete var den. Jeg tror det er godt for helsa med foransdring, selv om det er skummelt, men ikke om forandringen gir plager: at den nye drakten lagger. Den henger i nettleseren min. Sånn kan det ikke være, jeg gidder ikke lese min egen blogg når den henger, koffer skulle noen andre gjøre det, da?

Man bør av markedshensyn ikke drive og skifte navn på en blogg. Andre har stort sett bare gitt opp den gamle og starte ny. Det virker som om terkselen for opprettelse av noe nytt, begynne fra bånn, er lav, og terskelen for å frelse noe halvdødt, halvblogga noe er høy. Hvor mange av verdens blogger er forlatt?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skriv i vei!